בלוג

חבריי היקרים,
שתי החברות המדהימות שלי, לנה ואידית,
מיזמי מועדון מעצבי פנים ישראלי
מזמינות אותנו להרצאה אינטרנטית שכולה צבע.
תצטרפו ותיהנו.
מצ"ב את המייל שלהן עם הלינק להרשמה

מה הצבע יכול לעשות?

ההצצה שלא תחזור לתכנים מתוך הסדנא COLOR DESIGN.

"מה כבר אפשר ללמוד על צבע שאנחנו לא יודעים?"
שואלים רבים ממעצבי פנים שסיימו בתי ספר גבוהים לעיצוב
ו/או קורסים רבים ושונים במכללות לעיצוב.

מבחינתינו, טעות לחשוב כך,
כי בתחום העיצוב בכלל אפשר ללמוד כל יום
ועולם הצבעים כה רחב וכה מורכב שאפשר
להתעמק ולהחכים בכל יום מחדש
החל מטרנדים, דרך אפקטים, חומרים, שילובים
ועד לטריקים הקטנים שיכולים לעשות
את ההבדל.

ואם אתם רוצים ללמוד את הטריקים
המעולים שקשורים לצבע בעיצוב הבית,
הצטרפו אלינו להרצאה שהיא לגמרי בחינם
ומיועדת למעצבי פנים וסטייליסטים
אצלך במחשב!
24.2.2014 בשעה 21:00

http://www.nvd.co.il/color_web_2022/


מה הצבע יכול לעשות?

ההרצאה עם טיפים מעשיים למעצבי פנים וסטייליסטים
מחכות לכם בשידור חיי הכי צבעוני ברשת

http://www.nvd.co.il/color_web_2022/


אור בבית – חם בבית
אווירה מחממת מתחילה בתאורה מתוכננת. כך מלמדת אותנו ציפי פרנק, מתכננת ומעצבת תאורה והיועצת האקדמית של קורס ההום דיזיין ביחידה ללימודי המשך של הטכניון. ציפי מסבירה על הקשר החשוב בין האור לבין התחושות שלנו וההתנהגות שלנו. ראיון שישפוך אור על דברים שלא חשבתם
תאורה מייצרת אווירה

ציפי, מה תפקידו של הום דיזיינר?
"הום דיזיין", בדומה לסטיילינג בתחום האופנה, מתייחס להלבשת הבית. הלבשת הבית כרוכה בעיצוב מחדש של המרחב הביתי במטרה לשדרג אותו בעזרת התאמתו למידותיו ולצרכים של הדיירים, וכך לשפר את איכות החיים. הבית משקף את מי שאנחנו, אם הבית מעוצב נכון, הוא יהיה נכון מבחינה פונקציונלית ומבחינת האנרגיה והאווירה שהוא משרה עלינו. הום סטיילינג מאפשר ליצור הרמוניה בין כל המרכיבים בבית בעזרת שימוש נכון בצבעים, תאורה, חומרים, ריהוט אביזרים תמונות…

ישנם שלושה בעלי תפקידים שמטפלים בתשתיות הבית: הראשון הוא האדריכל שמטפל בפרויקט על כל חלקיו . האדריכל הינו בעל ההכשרה וההסמכה לבנות ולתאם בין כל חלקיו, מרכיביו ומבצעיו של הפרויקט. אדריכל מוביל משלב הרעיון והתכנון הראשוני, דרך כל שלבי התכנון, הרישוי והביצוע.
השני הוא מעצב בפנים שעוסק בתשתיות בפנים הבית, דוגמת חלוקה פנימית, אינסטלציה, חשמל. תפקידו של מעצב הפנים מורכב ממספר שלבים החל משלב התכנון, חלוקת החלל בדרך אופטימלית המתאימה לצרכי הלקוחות ושימושיות המרחב. בין היתר על המעצב לחשוב על התאורה המתאימה ועל מיקומה, להכין תכנית חשמל ואינסטלציה ועד לריהוט, טקסטיל, צבע ועוד,
השלישי הוא ה"הום דיזיינר", או כפי שנהוג לכנות אותו: הום סטייליסט. תפקידו של הסטייליסט הוא להתאים את פנים הבית לאופי הדיירים, לטפל בעיצוב חללי הבית – באביזרים, בצבע ובתאורה בטקסטיל , שינויים קלים לא מבניים אשר מביאים לביטוי מיידי את שינוי האווירה ושדרוג החלל.

עיסוקו של הסטייליסט הוא בדקורציה ולכן יחליף את צבע הקיר, את השטיח, את הריפודים או את הכורסה, אך לא ישבור קירות . מטרתו להתאים את גודל הריהוט לגודל החלל, למקם את האובייקטים השונים בצורה הנכונה לתנועת הדיירים ולפתחים השונים בבית, לשלב בחוכמה בין צבעי הקירות, הטקסטיל (וילונות, כריות) והריהוט ולבחור פלטת חומרים שתשתלב היטב מרמת הריצוף דרך החיפויים השונים ועד התמונות והאביזרים הנלווים.

 תאורה היקפית לכיוון הקירות

במקצועך, את עוסקת בעיצוב הארה. מה חשיבותה של התאורה במסגרת הסטיילינג של החלל?

"להיות זה לראות". מניפולציות של הארה משפיעות על הרגש. כל מקום שבו מתכננים ומשלבים שכבות הארה, עובר מטמורפוזה. מצב של לפני ואחרי. אם לוקחים חנות שמוארת בפלורוסנטים ומחליטים לחדש את המקום על ידי תאורה בלבד, בלי לגעת ברהיטים או בעיצוב, העבודה על זוויות הארה, כמות הארה, פיזור, הדגש, צבעים וכדומה יכולה לחולל שינוי דרמטי. האור הוא לכאורה ישות בלתי נראית, ישות שאי אפשר לאחוז בה או להמשיג אותה. אולם זהו אחד המרכיבים החשובים, הבולטים והמשפיעים ביותר על הסביבה האנושית.

כל אדם באשר הוא צורך אור. לכל אדם מגיע אור איכותי. העין האנושית עובדת בצורה כזו שהיא קולטת החזרים של האור, דהיינו, אנו מסתכלים על אובייקטים מוארים ואנו רואים את האובייקטים היות והם מחזרים אור לדוגמה: הירח מואר על ידי השמש ואנחנו רואים את הירח בגלל החזרי האור. מסקנה –" רק מה שמואר רואים" "ורק מה שרואים מואר".

בעבר, לפני המצאת החשמל, קמנו עם הזריחה והלכנו לישון עם השקיעה, אך כיום אורח החיים השתנה ואיתו השתנו גם שעות הערות, שגולשות אל תוך הלילה ולכן נדרשים פתרונות תאורה פונקציונליים ואסתטיים כאחד, שילוו את פעילותנו באותן שעות, שעל פי רוב אינן מוקדשות לעבודה או לנקיון, אלא לפנאי ולשמחה.

לאחר שאדם בילה כל היום במשרד, בחנות, במוסך או בכל מקום עבודה שבו הוא נחשף לאור פונקציונלי, שתרם לביצוע פעולות העבודה הנדרשות, הוא מגיע לביתו, שם מחכות לו מטלות קיומיות כמו בישול, ארגון ועוד ולאחריהן, מגיעות שעות רוגע שבהן אנו רוצים אווירה אחרת, אסתטית, שמתאימה לפעילויות כמו ישיבה בחיק המשפחה, בילוי עם בן/בת הזוג, צפיה בטלוויזיה ועוד.

 

חברים יקרים,

פורסם גם בעמוד הפייסבוק של עיריית רמת השרון.

בואו לעצב את הבית במחיר מסובסד:

מועצת נשים יישובית תפתח בקרוב קורס נוסף לעיצוב הבית לנשות רמה"ש המעוניינות להרחיב את הידע בתחום העיצוב למטרות יישום אישיות וזאת לאור ההצלחה של הקורסים הקודמים שהתקיימו.

מטרת הקורס להעניק הצצה לעולם העיצוב, לתת טיפים שימושיים לעיצוב הבית וזאת מתוך השאיפה של מועצת הנשים להיענות לרצונות ולצרכים המועלים על ידי נשים בקהילה, זאת לאחר שזוהה ביקוש רב לקורס זה.

הקורס ייפתח ביוזמתה של מועצת נשים יישובית בראשותה של עדנה חרותי, בשיתופה ובעידודה של סגנית ראש העירייה שירה אבין.

הקורס מאורגן על ידי ציפי פרנק, מעצבת תאורה אדריכלית ומנחת הקורס, ודורית גולומביק מעצבת פנים, שהן גם חברות מועצת הנשים. קרא עוד…

http://contedu.jce.ac.il/media/logo_minisite_cont-300x110.jpg

גולשים יקרים,

במהלך חודש מרץ 2014 ניפתח קורס עיצוב  בטכניון – לימודי החוץ.

אנשי הצפון, אתם מוזמנים להרשם ולהנות מחווית עיצוב מאתגרת ומרתקת.

אשמח לראותכם בין הנרשמים!

 

ציפי פרנק

 

נורת הפלורסט המוכרת לנו מימים יממה ולדעתי ושלא בצדק הציבור מזהה אותה עם תאורה לא נעימה פשוטה ולא מחמיאה אך יחד עם זאת מכיר בתכונותיה העיקריות: חסכון בחשמל ולכן לא מחמם, שטף אור גבוה ואורך חיים ארוך עד כ- 12.000 שעות. נורה זו עברה פיתוחים טכנולוגיים רבים והותאמה לשמושיים מגוונים על פי הצרכים הנדרשים.

נורות אלו הן הנפוצות ביותר לאחר נורות הליבון. הן יעילות מאוד ומשך חייהן ארוך יותר, עד פי 20 לעומת נורות הליבון. הן פועלות בממוצע כ- 15,000 שעות ונצילותן האורית משתנה מ- 40 עד 90 לומן/ואט ברוב המקרים משתמשים בנורות בגוונים של לבן קר (COOL WHITE ), לבן וחם ( WARM WHITE ) או אור יום DAY LIGHT שבהן מדד מסירת הצבע הוא 25-95 = CRI ).

באופן עקרוני, הנורה הפלואורסצנטית בנוייה משפורפרת/צינור זכוכית מוארך, שמכיל כספית בלחץ נמוך באוד. קרינת על-סגול שנוצרה בשפורפרת, הופכת לאור נראה על ידי הציפוי הפלואורסצנטי של הדופן הפנימית של השפורפרת.

קרא עוד…

כמתכננת תאורה נטו העוסקת בתחום העיצוב, ברצוני להעלות על הכתב את חשיבות התאורה המעוצבת והמתוכננת ולהסביר מדוע אין הדבר נכון להמשיך במגמות ששלטו בענף לפני 50 שנה בקירוב הגורסות שיש להסתפק בנקודות מאור בודדת במרכז החדר או שתי נקודות במקרה הטוב, אלא שיש להשתמש באמצעים העומדים לרשותנו כיום ,אמצעי שנות ה- 2000:
טכנולוגיה חדישה להארה, לאפקטים ולשליטה בתאורה בכלל ובתאורת אוירה בפרט.
כוונתי באומרי תכנון תאורה היא לשפר את איכות החיים תוך שיפור הסביבה המידית, לא רק תאורה אלא תאורה נכונה תוך הדגשת תצורות ארכיטקטוריות מיוחדות במבנה המטופל והבטחת מניעת סנוור המהווה זיהום אוורי.

קרא עוד…

תאורה ואביזריה :האור

כשני שליש מכל המידע שמגיע למוח האדם, נקלט ע"י עיניו, ע"י חוש הראיה. על מנת לראות אנו זקוקים לאור.
ובכדי לראות היטב, אנו זקוקים לאור טוב והדגש על "אור טוב" לאו דווקא "אור חזק".
באור שמש ישיר אנו מודדים רמת הארה של …

קרא עוד…

פעם נהגנו לשבת בשעות הערב בגינות ביתנו, והסתפקנו בפרוז'קטור על קיר הבית, בנורת ליבון משתלשלת, או בעמודי תאורה שתחמו את שטח החצר, שיאירו את הלילה.
ובכן, הימים הללו אינם עוד. התפתחויות טכנולוגיות בתחום התאורה, הופכים את גינות הבתים לבטוחות יותר להסתובבות, מוגנות יותר מחדירת זרים ובעיקר מפתות לשבת ולבלות בהן ולספוג את היופי והאוויר פנימה.

להארת הגינה מטרות שונות: יופי, יצירת אוירה ומתן פתרון פונקציונלי לבעיית הבטיחות (שמא ניפול) והביטחון (שמא יחדרו זרים למתחם הפרטי שלנו).
בעזרת תאורה נכונה ניתן להגדיר ולהדגיש את חלל החצר, כך ניתן להפוך כל גינה לחוויה אסתטית ותיאטרלית ועדיין לשמור על המטרות הפונקציונליות של התאורה המאפשרת פעילות מלאה בביטחון ובנוחות.

קרא עוד…

התאורה המלאכותית חיונית מאוד בכל שטחי החיים.
היא משחררת אותנו מהתלות המוחלטת בתאורה הטבעית במשך היום ומאפשרת הארכת שעות העבודה, או כל פעילות אחרת בנוחות ובביטחון גם בשעות החשיכה.

בשני העשורים האחרונים חלה התקדמות ניכרת בטכנולוגיות התאורה, הנובעת משילוב של תכנון תאורה טוב יותר ושימוש בהתקני תאורה (נורות, גופי תאורה וכו') יעילים יותר.

התקדמות זו הביאה לשיפור משמעותי בטיב התאורה, ולהורדה משמעותית בצריכת החשמל לתאורה. כיום, מבלי לפגוע בטיב התאורה, ניתן לחסוך בקלות כמות ניכרת של אנרגיה המיועדת לתאורה על ידי בחירת נורות יעילות ושימוש באביזרים פשוטים כמו מפסקים, קוצבי זמן (Time Switches ) ועמעמים (Dimmers ) להפעלתן. צריכת החשמל הביתית מושפעת מסוג מקור האור, מבנה גוף התאורה, ומאמצעי שליטה ובקרה !

קרא עוד…

אין זה סוד, שתאורה נכונה והבנה של תפקיד הצבע בתאורה נותנים את הטון, ויוצרים את האווירה בחלל המעוצב.
מאז המציא אדיסון את נורת הלהט, הפכה התאורה לחלק חשוב במארג חיינו.

אנו מבחינים בין תאורה מפזרת לתאורה ממקדת, בין תאורת פנים לתאורת חוץ, ומה שראינו אצל שכנים או חברים אינו בהכרח מתאים לצרכים שלנו. גם אם נבחר בריצוף מיוחד, יקר ויוקרתי, ברהיטים ואביזרים איכותיים ויפים, נקשט את בתינו במיטב יצירות האמנות – כל אלה, לא יתגלו במלוא יופיים, אם לא ייחשפו באור נכון.
התאורה בחלל הבית אמורה להפיק את המיטב מהאובייקטים המוארים, ולהשרות אוירה של נועם, נוחות וכיף לדיירי הבית, המשתמשים באותה סביבה מוארת למטרות שונות. לעיתים, התאורה הופכת לשחקנית ראשית, וגונבת את ההצגה.

קרא עוד…